Salica GT


Salica Cars je britská společnost z Bristolu, která byla založena za účelem individuálních přestaveb kupé značky Noble, z nichž dělala kabriolety, popřípadě ještě výkonnější potvory. Pár let si s tím sice firma v pohodě vystačila, ale poslední dobou začalo vedením firmy cloumat čím dál větší nutkání postavit si něco víc svého. A tak se začalo zadělávat na spider Salica GT.

Karosérie
Design exteriéru si v Salica Cars navrhli sami. Jejich hlavním cílem byl nejen zajímavý vzhled,
ale také nízká hmotnost a co nejlevnější výroba. Především poslední dvě kritéria snadno splnil použitý GRP plast. Na některých místech ale posloužil karbon, aby mimo jiného dodal vozu něco málo agresivního vzezření navíc. Když se vrátíme zpátky k tématu designu, tak si myslím, že je hned každému na první pohled jasné, o co tu jde. Možná si ale teprve až na ten druhý všimnete, že se designérům podařilo navrhnout celkem multifunkční karosérii, která není jen o dravém vzezření supersportu. Její přednost spočívá v tom, že se na ni dá snadno uchytit jednodílný hard-top, který se normálně schovává pod zadním krytem nad motorem. Na to jsou všichni ve firmě po zásluze hrdí.

Podvozek
Neméně hrdí jsou na podvozek utvořený třemi pospojovanými prostorovými rámy, které v sobě dohromady snoubí co nejvyšší pevnost, jenž zaručuje skvělou torzní tuhost a ještě lepší jízdní ovladatelnost. Přední a zadní rámy nesou všechny důležité komponenty stavitelného podvozku, přičemž zadní rám má navíc ještě nějaký podíl na držení motoru. Agregát ale z větší části náleží ke střední části zahrnující podlahu kabiny a právě hlavní nosníky pro motor. Při vývoji bylo
použito všech moderních softwarů, ale myslím, že by v Salica Cars pěkně kecali, kdyby se nedoznali k výrazné inspiraci u automobilky Noble. Každopádně na konstrukci vozu byla použita stará dobrá ocel spolu s karbonem. Celá platforma navíc dovoluje postavit auto s pravostranným i levostranným řízením. Pokud jde o zakončení náprav, vsadili tvůrci na výrobky AP Racing vybavené odvrtávanými kotouči a čtyřpístovými třmeny. Brzdy z velké části zakrývají mnohapaprskové černé osmnáctipalcové disky s nazutými poloslicky šíře 235 mm vpředu a 275 mm vzadu.Motor
Dárce agregátu v Salica Cars moc prozradit nechtějí, stejně jako spoustu jeho dalších parametrů. My pouze víme, že v základu používají atmosférický vidlicový šestiválec 3.5 litru o nejvyšším výkonu 400 koní. O stupeň výš stojí stejný blok motoru, který je ale plněný tlakem ze dvou turbodmychadel, díky čemuž dosahuje rovných pěti set koňských sil a maximálního točivého momentu 650 Nm. Úplně na vrcholu má v budoucnu stát 3.5l V6 TwinTurbo s nejvyšším výkonem 550 koní.
Určitě byste taky chtěli vidět, jak taková síla musí s váhou 1.025 kilogramů zametat po silnici, jenomže žádné promo-video výrobce ještě nenatočil. Alespoň jako cenu útěchy přijměte údaje o zrychlení z nuly na 100 km/h za 3.3 sekund a na 160 km/h za 7.8 vteřin.

Převodovka
Převodová skříň Graziano je vybavena šesti stupni vpřed a jedním vzad. Jednotlivé převody se řadí ve stylu písmene H manuálně, takže bude potřeba sešlapovat spojkový pedál. Samotná spojka je schopná snést zátěž až do výše 750 Nm, což je na dnešní poměry pořád dostačující hodnota.
Stejnou převodovou skříň najdete v některých supersportech z Apeninského poloostrova nebo britských ostrovů. V současnosti se navíc testuje finální verze automatické převodovky se sekvenčním řazením a pádly pod volantem.

Interiér
Kabina byla tvůrci pojata ve stejném stylu jako zbytek auta,
tedy závodní vizáž až na prvním místě. Sice je kokpit silně individuální záležitostí, ale základ je víceméně stejný. Co v tom základu najdete? Třeba skořepinové sedačky s částečným koženým čalouněním (díky přehozu s polstrováním), sportovní tříramenný volant s plochou dolní částí, hliníkovou kulisu řadící páky s extrémně krátkým chodem a ještě záplavu dalších poctivých závodnických prvků, mezi které určitě zapadá absence klimatizace a nepřítomnost elektrického stahování oken. O to větším překvapením je ten poctivý tepich na podlaze, kožená palubní deska, elektricky ovládaná zpětná zrcátka nebo snad rádio … určitý pokrok zkrátka nezastavíš :-)

Kolik to koštuje?
Základní cena začíná na dva a čtvrt milionu korun a zahrnuje vůz vesměs přesně takový vůz, jako vidíte na fotkách. Zda je to za pět stovek koní a tunu materiálu hodně nebo málo nechám na zvážení vám, ale osobně bych si asi nechal říct.
07.08.2008 21:00:32



Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se